Activitatea 1: Clubul de lectură „Convinge-mă să citesc”

 

 

 

 


1.      TITLUL ACTIVITĂŢII

Clubul de lectură „Convinge-mă să citesc”

 


5.      DATA/PERIOADA DE DESFĂŞURARE

6.05.2025

 6.      LOC DE DESFĂŞURARE

CDI – Liceul Tehnologic Grigore  Moisil

 7.      RESURSE UMANE

*      CADRUL DIDACTIC COORDONATOR PROIECT

Prof. Consilier școlar Murgu Simona

*      ALTE PERSOANE IMPLICATE

Bibliotecar, Pop Sorina- Organizator activitate

*      PARTENERI/COLABORATORI

Primăria Bistrița

 

8.      RESURSE MATERIALE

Cărți

-

10.  GRUP ŢINTĂ

*   Elevi din clasa XA, IXB, IXA

11.  SCOP

            Promovarea lecturii în rândul elevilor

12.  OBIECTIVE

·         Să crească interesul elevilor pentru citit.

·         Să dezvolte competențe de analiză, exprimare și interpretare a textelor literare și non-literare.

·         Să îmbunătățească abilitățile de comunicare.

·         Să stimuleze curiozitatea pentru descoperirea diverselor genuri literare.

 

13.  DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII

În cadrul activității intitulate „Convinge-mă să citesc”, elevii au fost invitați să împărtășească experiența personală legată de o carte care i-a impresionat în mod deosebit. Scopul întâlnirii a fost de a stimula interesul pentru lectură prin recomandări autentice și entuziaste venite chiar din partea colegilor lor.

Elevii au avut libertatea de a alege modalitatea prin care să își exprime recomandarea:

  • Prezentări PowerPoint care au evidențiat teme, personaje, citate memorabile și motive pentru care cartea ar trebui citită;
  • Discuții libere, în care elevii au povestit cu pasiune despre impactul personal al lecturii;

14.  IMPACTUL ACTIVITĂȚII:

Activitatea a fost primită cu entuziasm de către elevi, care s-au implicat activ, demonstrând creativitate, empatie și dorința de a împărtăși experiențe valoroase. Prezentările au fost apreciate de colegi, multe dintre cărțile recomandate stârnind interesul imediat și trezind dorința de lectură.

Discuțiile au condus la schimburi de idei, reflecții personale și chiar dezbateri constructive pe marginea temelor abordate în cărți (curajul, prietenia, toleranța, auto-descoperirea).

15. CONCLUZII:

Activitatea „Convinge-mă să citesc” a reprezentat un pas important în atingerea obiectivelor proiectului „Lectura – Pașaport pentru viitor”, promovând lectura ca mijloc de dezvoltare personală, empatie și comunicare. Prin puterea exemplului personal și prin forme diverse de exprimare, elevii au reușit să creeze un cadru prietenos și motivant pentru lectură.

 

*      REZULTATE ŞI PRODUSE FINALE










*      MODALITĂŢI DE DISEMINARE

·         Pagina de facebook a școlii

·         Site-ul școlii

·         Afișe

·         Comunicare prin intermediul diriginților

DATA 5.05.2025                                                                                          

 

 PROFESOR COORDONATOR PROIECT

 Prof. Murgu Simona

PROFESOR COORDONATOR ACTIVITATE 

Bibliotecar. Pop Sorina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Activități de combatere și prevenire a consumului de droguri și substanțe psihoactive

  Activități de combatere și prevenire a consumului de droguri și substanțe psihoactive, desfășurate la Liceul Tehnologic „Grigore Moisil” î...